Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2016

Ελληνική Παιδεία... Για κλάματα!!!

Αγαπητοί αναγνώστες, όπως ήδη σας έχω πει στο Βιογραφικό, έχω τελειώσει το σχολείο τη σεζόν 2015-2016. Πολλά θα μου μείνουν αξέχαστα από το ταξίδι της Εκπαίδευσης, όμως κάτι που θα θυμάμαι πάντα με απέχθεια, είναι το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο ποτέ δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και το μόνο που ήξερε και ξέρει, είναι να ταλαιπωρεί τους Εκπαιδευτικούς, τους Γονείς, κυρίως όμως τους Μαθητές.

Εισαγωγή
Όλα αυτά τα χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έκανε και κάνει αλλαγές ανούσιες, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς όραμα και μεγάλα λάθη, τα οποία ταλαιπώρησαν τον κόσμο. Οι δράσεις του Υπουργείου Παιδείας δυσκόλευαν παρά διευκόλυναν την Εκπαίδευση που λαμβάνει χώρα στις σχολικές μονάδες. Τι να πρωτοθυμηθώ; Τα νέα σχολικά βιβλία που ήρθαν το 2006; Τα βιβλία που αργήσαμε πάρα πολύ να πάρουμε το 2011; Την τράπεζα θεμάτων που εισήχθη το 2014; Είναι πάρα πολλές οι αμαρτίες σου, αγαπητό μου Υπουργείο και αμέτρητη η ταλαιπωρία που μας προκάλεσες και προκαλείς.

Σχολικά βιβλία 2006-2007
Η τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αποφάσισε να αλλάξει τα σχολικά βιβλία και έτσι δημιουργήθηκαν νέα. Αυτό ήταν ένα χρόνιο αίτημα των Δασκάλων και Καθηγητών των σχολικών μονάδων, οπότε οι Εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να ήταν ευχαριστημένοι και χαρούμενοι που επιτέλους τα σχολικά βιβλία άλλαξαν, όμως το Υπουργείο δεν κατάλαβε ότι έπρεπε να κάνει τα βιβλία καλύτερα και όχι χειρότερα από τα προηγούμενα. Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των Εκπαιδευτικών δυσανασχετεί, ακόμα και σήμερα, με τα βιβλία αυτά καθώς έχουν εντοπιστεί πολλά λάθη, τα οποία το Υπουργείο δεν διόρθωσε και αυτό γιατί δεν λάμβανε υπόψη τις παρατηρήσεις που έστελναν στο Υπουργείο οι Εκπαιδευτικοί. Εξαιτίας των βιβλίων αυτών, οι Εκπαιδευτικοί έφτασαν να κάνουν πάνω από έναν μήνα απεργία για να αποτρέψουν την διδασκαλία αυτών των βιβλίων και δικαίως, αν θέλετε τη γνώμη μου, όμως δυστυχώς και οι Μαθητές τότε ταλαιπωρήθηκαν και οι Εκπαιδευτικοί δεν μπόρεσαν να εμποδίσουν την καταστροφή.

Λάθη των βιβλίων
Πολλά πολυτροπικά κείμενα στο Δημοτικό, τα οποία δεν βοηθούν καθόλου τον Μαθητή στην ανάπτυξη του λεξιλογίου του, μαθήματα στη γλώσσα άχρηστα, όπως οι γραμμές του Αττικού μετρό και το παιχνίδι playstation. Ακατάλληλη εικόνα στο βιβλίο της Φυσικής Ε' Δημοτικού, η οποία αποσύρθηκε μόλις το 2014 παρά τις παρατηρήσεις των Εκπαιδευτικών πολύ πιο πριν, βιβλίο της Ιστορίας στο Δημοτικό έκανε λόγο για «συνωστισμό στα παράλια της Σμύρνης» και ευτυχώς η φράση αυτή αποσύρθηκε, αν και άργησε πολύ. Το βιβλίο των Μαθηματικών του Δημοτικού είναι για τον κάλαθο των αχρήστων σύμφωνα με την ένωση Μαθηματικών! Στην Ιστορία Γυμνασίου και Λυκείου γίνεται λόγος «για τον Πρωθυπουργό, Ιωάννη Μεταξά», ενώ ήταν δικτάτορας και ακόμη στο βιβλίο της Ιστορίας της Γ' Λυκείου σε χάρτη τα Σκόπια, αναφέρονται ως Μακεδονία! Δουλειά στο πόδι, απόψεις που δεν συνάδουν με τις εθνικές μας θέσεις και άλλα πολλά... Καταπληκτικά τα νέα βιβλία.

Βιβλία Αγίου Ποτέ 2011-2012
Το Υπουργείο Παιδείας ανέκαθεν σε αυτή την χώρα τα έκανε όλα στο γόνατο, όμως εκείνη τη σχολική χρονιά ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Έρχεται ο Σεπτέμβρης του 2011 και τότε τα παιδιά ήταν έτοιμα να γνωριστούν με τους Δασκάλους τους ή με τους Καθηγητές τους και... να παραλάβουν τα σχολικά τους βιβλία. Ποια σχολικά βιβλία όμως; Αυτά που δεν ήρθαν στην ώρα τους; Δεν μπορώ να καταλάβω... Τι κάνανε εκείνο το καλοκαίρι στο Υπουργείο; Τραχανά απλώνανε; Όπως συμπεραίνεται, αυτοί που πλήρωσαν τη νύφη εκείνη τη σχολική χρονιά ήταν οι Μαθητές, οι οποίοι δεν ήξεραν τι να κάνουν και πώς να διαβάσουν και οι Εκπαιδευτικοί που έπρεπε να βρουν εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και να βάλουν το χέρι στην τσέπη για φωτοτυπίες. Για πολλούς μήνες οι Μαθητές έκαναν μάθημα από τις φωτοτυπίες, τα dvds και τους υπολογιστές!!! Μεγάλη ταλαιπωρία και πολλά περιττά έξοδα και όλα αυτά γιατί; Γιατί αυτοί εκεί στο Υπουργείο είναι ανίκανοι και δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Τελικά τα βιβλία έφτασαν στις σχολικές μονάδες του Αγίου Ποτέ ή για να είμαστε δίκαιοι, φτάσανε όλα τον Φλεβάρη!!! Ούτε σε τριτοκοσμική χώρα τέτοια ξεφτίλα!!!

Κατάργηση Κουκουβάγιας 2012-2013
Ακόμα μια έκπληξη περίμενε τους Μαθητές εκείνο το σχολικό έτος, η κατάργηση του ΟΕΔΒ. Όλοι θυμόμαστε την υπέροχη Κουκουβάγια της σοφίας που μας συντρόφευε στο Εκπαιδευτικό μας ταξίδι. Εγώ ήμουν τυχερός-άτυχος σε αυτή την υπόθεση. Τυχερός γιατί είχα την Κουκουβάγια στα βιβλία μέχρι την Γ' Γυμνασίου και άτυχος ταυτόχρονα γιατί στην τάξη αυτή την αποχωρίστηκα. Την είχα για οχτώ χρόνια. Ακόμα δεν έχω καταλάβει για ποιον λόγο το Υπουργείο έδιωξε την Κουκουβάγια. Ο Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων έχει διδάξει γενιές και γενιές Ελλήνων και έρχονται κάποιοι και τον καταργούν χωρίς ουσιαστικό λόγο. Προσωπικά την Κουκουβάγια της σοφίας θα θυμάμαι και όχι τον κάποιο Διόφαντο.

Τράπεζα Θεμάτων 2013-2014
Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας σκέφτονται χίλιους και έναν τρόπους για να δυσκολέψουν όσο δεν πάει τους Μαθητές. Αυτό πιστεύω με την εισαγωγή εκείνης της ανεκδιήγητης και απαράδεκτης τράπεζας θεμάτων. Εκείνο το σχολικό έτος στο Λύκειο υπήρξαν πολλές αλλαγές, όχι προς όφελος των Μαθητών. Στις εξετάσεις του Λυκείου, επέλεγαν το πενήντα τοις εκατό των θεμάτων οι Καθηγητές και το άλλο πενήντα τοις εκατό επιλέγονταν μέσω κλήρωσης από την τράπεζα θεμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα θέματα της τράπεζας είναι πολύ πιο δύσκολα από αυτά των Καθηγητών και οι Μαθητές ήταν σαν να δίνανε Πανελλαδικές εξετάσεις κατά το ήμισυ. Επιπλέον, η τράπεζα εμφανίστηκε δυο-τρεις μέρες πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις του Λυκείου και αυτό αποδεικνύει για πολλοστή φορά πόσο ανοργάνωτο και ανίκανο είναι το Υπουργείο Παιδείας. Αναφέρω ακόμα πως με εκείνο το σύστημα έπρεπε οι Μαθητές για να περάσουν να βγάλουν μαζί με τα γραπτά μέσο όρο δέκα στα βασικά μαθήματα και αυτά ήταν η Έκθεση, η Αρχαία Ελληνική, η Ιστορία, η Φυσική, η Χημεία, η Άλγεβρα και η Γεωμετρία. Αν σε ένα από αυτά τα μαθήματα κάποιος έβγαζε μέσο όρο κάτω από δέκα, έμενε στην ίδια τάξη και ξανάδινε το μάθημα. Αμφιβάλλω αν υπάρχει πιο αντιπαιδαγωγικό σύστημα από την τράπεζα θεμάτων.

Συνέπειες
Ευτυχώς το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε μόνο έναν χρόνο αλλά σε αυτό τον χρόνο υπήρξαν συνέπειες. Οι Μαθητές δεν είναι καλοί σε όλα τα μαθήματα γιατί οι δυνατότητές τους διαφέρουν με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται, κάτι που δεν το λάβανε υπόψη τους στο Υπουργείο. Επειδή έζησα αυτές τις αλλαγές που σας γράφω, άρα και την τράπεζα θεμάτων, μπορώ να σας πω μια προσωπική μου εμπειρία. Εγώ ήμουν πάντα ένας μαθητής του 16, όμως στα Μαθηματικά δυσκολευόμουν πάρα πολύ. Με εκείνο το σύστημα έπρεπε να βγάλω τουλάχιστον μέσο όρο δέκα και σε Άλγεβρα και σε Γεωμετρία. Στο τέλος εκείνης της χρονιάς είχα κοντέψει να μείνω στη Γεωμετρία γιατί έπρεπε στο τέλος να γράψω τουλάχιστον εφτά, κάτι για εμένα πολύ δύσκολο καθώς σε τέτοιου είδους μαθήματα ήμουν κάκιστος. Πολύ άγχος μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα και τελικά όταν τα μαθαίνω, βλέπω πως έγραψα εφτά ακριβώς και πέρασα. Αναρωτιέμαι, είναι λογικό ένας μαθητής του 16 να αγωνιά αν θα μείνει στην ίδια τάξη; Ακόμα και να έμενα όμως, είναι λογικό για έναν καλό μαθητή; Δεν νομίζω πως είναι αλλά τι να πει κανείς; Στο Υπουργείο Παιδείας έχουν πάρει διαζύγιο με τη λογική.

Σήμερα
Με αυτά και με αυτά φτάνουμε στο σήμερα. Το Υπουργείο Παιδείας σκέφτεται να κάνει ριζικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όχι προς όφελος των Μαθητών. Συγκεκριμένα, υποβαθμίζεται το ολοήμερο σχολείο, εισάγεται πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία δεν πιστεύω πως θα βοηθήσει τους Μαθητές γιατί δίνει την εικόνα τους στο περίπου και όχι με ακρίβεια, τα τρίμηνα του Γυμνασίου καταργούνται και γίνονται τετράμηνα, μια αλλαγή ανούσια καθώς και άλλες αλλαγές, τις οποίες οι Εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλύτερα από εμένα γιατί παρακολουθούν τα δρώμενα στον χώρο της Παιδείας. Προσωπικά, ανησυχώ με τις αλλαγές που ετοιμάζει το Υπουργείο.

Επίλογος
Το συμπέρασμα που προκύπτει από όλα αυτά που αναφέρθηκαν είναι πως δεν υπάρχει οργάνωση στην Παιδεία, ο κάθε Υπουργός χρησιμοποιεί τους Μαθητές ως δικά του πειραματόζωα και ότι η κοινωνία ολόκληρη είναι απογοητευμένη με αυτά που συμβαίνουν στην Παιδεία. Όλα αυτά με μία φράση; Ελληνική Παιδεία... Για κλάματα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου